Mevlid Kandiliniz Kutlu Olsun

12:58 Edit This 0 Comments »
KEK KALIBINDA BÖREK



Malzemeler ve Yapılışı
2.5 yufka kek kalıbına tam geldi diyebilirim. 1 şişe soda, 2 yumurta, 2 bardak süt, yarım bardak sıvıyağ. Ekşimik.
Yarım yufkayı dibine yerleştirip ortasını delip, kenarları taşıcak şekilde serdim. Bir katına sos bir katına ekşimik serperek yufkaları yırtarak yerleştirdim. Yufkalar bitince kenarı sarkan yufkayı ortaya toplayıp kalan sostan döküp pişirdim. Ters çevirdiğimde kek görüntüsündeydi.
Herkeze afiyet olsun.


ÇAKMA KÖSTEBEK PASTA


Hazır pandispanyanın birkatını şekerli suyla ıslatıp, diğer pandispanyanın kenarından 1.5 cm
genişliğinde bir çember çıkarıp pandispanyanın üzerine koyup ıslattım. Ortası çukur kekin içine muzu uzun uzun yerleştirip; üzerine 1 poşet çilekli kremole ve 1 poşet şanti 3 bardak sütle çırpıp içine böğürtlenler attım, karıştırıp kekin üzerine döküp düzelttim. Kalan kekin parçasını üzerine ufaladım. Afiyet Olsun.......

MARMELATLI ve ÇİKOLATALI KURABİYE


Malzemeler: 1 kase luna, 1 yumurta, 1 çb. pudra şekeri, 1çb. sıvıyağ, 1 pk.kab.tozu, un.
Aynı kurabiye kalıplarının bir ortası boş olandan bir normalden pişirip aralarına kuşburnu marmeladı ve nutella sürüp yapıştırdım. Kalıbı olmayanlar bardakla kesip iki yuvarlağı birleştirerek yapılabilir. Tarif Fikriye Abla'dan. Afiyet olsun.............

SÜTLAÇ


Hekezin bir sütlaç tarifi vardır ama benimkinide deneyebilirsiniz. Bana sütlaç hep anne tatlısı gibi gelirdi zor tadına ulaşılamaz gibi gelirdi, yeni yeni başarmaya başladım.
1 kg süte 1 bardak şeker, 1 kaşık un, 1 kaşık nişasta, 1 kaşık pirinç unu, 1çb pirinç ölçüleriyle pişirdim ve fırın tepsisine su koyup kaseleri yerleştirip ızgarayı üstten açıp üzerlerini kızarttım.





0 yorum: